lördag 5 juli 2014

Reklamradio via Internet till Volvobilar

Bilradio med digital radio online ger vidgad ljudupplevelse
SBS Discovery Radios webbradioplattform Radio Play kommer från augusti att finnas tillgänglig i Volvo-bilar som är utrustade med underhållningssystemet Sensus Connect.
Avtalet är SBS Discoverys första med en biltillverkare. Radio Play kommer att finnas med som en app, som kan synkroniseras med Radio Play i datorn eller mobilen. Det blir då möjligt att exempelvis fortsätta lyssna på live radio, poddradio eller ljudklipp i bilen.
FM-radio har varit en följeslagare i bilen sedan 1950-talet och vi är enormt glada att fortsätta hålla den traditionen vid liv genom att göra Radio Play-plattformen tillgänglig i bilen tillsammans med Volvo och deras Sensus Connect-system. Genom att lägga till Radio Play tar vi de första stegen i utvecklingen av onlineradio som en central del av ljudupplevelsen i bilen, säger Simon Gooch, som är chef för digitala medier på SBS Discovery Radio
(Radionytt)

SBS Discovery Radio ägs av amerikanska Liberty Media Corporation, Cox Communications och Advance/Newhouse Communications. Är i Sverige dominerande inom reklamradio med ett tiotal radiostationer på FM bl.a. Mix Megapol och Rockklassiker liksom ett hundratal onlinekanaler.